torsdag den 10. december 2009

Patchwork på en anden måde....





Jeg arbejder sjældent med papir, men blev fuldstændig grebet af dette projekt.
Jeg valgte en traditionel 6-kants-form fra patchwork og fandt hurtigt ud af at jeg slet ikke havde råd til at købe alle de lækre tapeter som er på markedet.
I stedet for begyndte jeg at lede efter gavepapir, men også billeder i ugeblade og magasiner som jeg synes var flotte eller sjove. Der gik helt sport i at lægge 6-kanten op på billeder i bladene og se om den kunne være der. Jeg købte også en pakke af Rie Elise Larsens søde og farverige papirark.
Jeg limede figurerne på kommoden med almindelig hvid skolelim, som jeg havde fortyndet med lidt vand, så det var lettere at smøre ud.
Efterfølgende lagde jeg 2 lag decoupagelak fra Panduro Hobby.
Nu står kommoden i stuen og er lige så farverig som dens indhold. Her ligger nemlig alle de hobbymaterialer som børnene bare må bruge af, farver, papir, glansbillede, perler m.m.



4 kommentarer:

  1. Hej

    Har lige opdaget din blog, og glæder mig meget til at følge den fremover.

    Kommoden her er virkelig blevet flot, og idéen med gavepapir og udklip er rigtig god. Jeg er også vild medsekskanter (har faktisk en hel lille sekskantet terrasse i min have) og vil gerne lave en vægdekoration lidt a la din kommode her...

    Nå, men spændende ting på din blog i det hele taget, så glæder mig til at se meget mere fra din hånd...

    Hilsen Helle

    SvarSlet
  2. Det er en rigtig fin idé og lige lidt anderledes end de andre tapetkommoder. Jeg glæder mig i det hele taget over at du deler ud af dine ideer og glæder mig til at se hvad der sker fremover.

    SvarSlet
  3. Jeg kan ikke se din mailadresse nogen steder. Jeg ville ellers gerne have sendt dig en personlig mail, men hvad pokker, så skriver jeg bare her, at jeg af og til anbefaler nye blogs på Badut. I går sad jeg med 5-6 potentielle navne, men valgte dig, netop fordi dine ideer er en lille smule anderledes end de flestes. Hav en rigtig dejlig dag.

    SvarSlet
  4. Hej,
    Hvor er din kommode flot og sikke et kæmpe arbejde du har lagt i den.

    SvarSlet