fredag den 24. september 2010

Folkes værelse

Folke er 5½, og er ved at være en stor dreng, og jeg kan klart fornemme at han er træt af nogen af tingene på hans værelse og ikke finder dem så seje mere. Som f.eks denne "lysekrone", som han efterhånden har haft hængene over hans seng i et par år. En svævende ufo, af fjollede ting, fyldt med dimsedutter og dingenoter. Når godnathistorien er læst og der er kysset godnat, kan han ligge og kigge op på værket og i tiden lige efter at den var hængt op, morede det ham, når jeg snurre den rundt, inden at jeg gik ud af værelset.

"Lysekronen" har vi lavet sammen. 2 tynde metalbøjler fra det nærmeste renseri er blevet surret sammen, og alt hvad vi kunne finde af farverige ting, blev limet på med en limpistol.

Det var sjovt at iagttage den dengang lille Folke løbe rundt i lejligheden på jagt efter piberensere, knapper, stjerner, bånd, playmobilmænd, plastik-figurer, klemmer m.m. En sjov aktivitet for børn og voksen. Alt var tilladt. Og efter min mening, skulle det ikke være pænt, men sjovt og inspirerende at kigge på:)
Mobilerne i vinduet har vi også lavet sammen. Mellem 2 lag bogfilm har Folke lagt pailletter, drysset glimmer, garn og silkepapir. Bagefter har jeg klippet dem i forskellige firkanter og har til sidst syet dem "sammen" på en lang række, eller flere, med ca. 5-10 cm mellem sig.
Det ser meget smukt ud når de hænger i vinduet og solstrålerne fanger pailletterne og de snorer forsigtigt rundt.

2 kommentarer:

  1. Gode idéer til hyggelige ting man kan gøre sammen :)

    Tak!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  2. den lysekrone er jeg da helt forelsket i, skøn ide. og dejlige billeder. :) ha en dejlig weekend.

    SvarSlet