mandag den 8. november 2010

Jeg sidder her og klapper mig selv på skulderen....

... over det helt fantastiske stykke sorteringsarbejde jeg kastede mig ud i, i går, og fuldførte:)
De første mange af mine knapper, og dimser og dutter er sorteret. Oldemors gamle skuffedarium, er blevet spulet godt igennem, ligeså skufferne, og jeg har med hård hånd sorteret i det hele.

Nu står herligheden og skinner på mit arbejdsbord, og jeg sidder her og glæder mig over det, og kan næsten ikke vente med at komme igang med et nyt projekt.

Det er jo helt vildt hvor meget man får samlet sig, og i den senere tid, har jeg næsten opgivet at finde det jeg lige manglede, fordi de rodede så meget, så det var meget nemmere at købe noget nyt. Kender du det?




Men nu har både nyt og gammelt fået en plads i skufferne, en ret stor pose knapper kommer med min mand på arbejdet og resten står i glas på hylderne.

Det var første skridt, nu mangler jeg bare resten af mit lager, af garn, stof, tråd, broderigarn, piberensere, ståltråd, maling, lærreder m.m..... hmmm....

22 kommentarer:

  1. Hvor er det tjekket og sikke et overblik det giver. Du inspirerer, og ja, jeg ved lige hvad du mener med at det roder så meget, at det er nemmere at købe nyt.

    SvarSlet
  2. Det ser bare rigtig fint ud.. og dejligt når man faktisk kan finde tingene :)

    SvarSlet
  3. Hvor er du sej, respekt!!
    Det der skuffedarium er da helt fantastisk. Sår'n én ønsker jeg mig vist nu :)
    God mandag. T

    SvarSlet
  4. Klap du bare løs ;-) Skønt overblik du har fået skabt dig :-)

    SvarSlet
  5. og ps...du kan købe Mumikrus i LIC i Herlev for 99 kr.

    SvarSlet
  6. Så flott!!! En slik orden i alle de farger og fasonger :) Deilig å få det gjort, alt det en gruer seg litt til... Alle fargene og materialene ser så inspirerende og fine ut :)

    Marit

    SvarSlet
  7. Er i den grad jaloux - hold da * hvor er det da lækkert. Godt arbejde :-)

    SvarSlet
  8. Hmm, kender godt det med, at købe nyt, fordi det "gamle" er midlertidigt bortkommet - det kender jeg især godt lige nu, hvor jeg for nylig er flyttet og tingene endnu ikke rigtig har fundet deres endelige pladser. Jeg er helt vild med alle dine skuffer :)

    SvarSlet
  9. Hold da op, hvor har du mange lækre ting! Er meget misundelig og er med på Mama-T´s ønske om at eje sådan et fint skuffedarium selv (MED indhold, natürlich... :-D).

    SvarSlet
  10. Det er jo ren inspiration til selv at komme igang med oprydning i alle kasserne... Skønt skuffedarium du har fået fingre i der. Kh Johanne

    SvarSlet
  11. Sikken en masse lækkerier! Godt arbejdet ;-)

    SvarSlet
  12. Lol, hvor er det befriende at høre at det er heeelt normalt at købe nyt, fordi det er lettere end at skulle grave en forsvunden dims frem.
    Godt gået med oprydningen!

    SvarSlet
  13. Øj du aktive kvinde, kunne godt lige bruge en hjælpende hånd i vores pulterrum ;0)Dejlige billeder :0)
    Ups burde jo slet ikke sidder her og lave overspringshandlinger, men det er nu aligevel lidt hyggeligt ;0)

    Knus Karen Marie

    SvarSlet
  14. Så fint du har fått det da! Skal prøve å rydde litt selv tror jeg...Ha en god dag videre:-)

    SvarSlet
  15. Hvor ser det bare godt ud. Hvem der dog bare havde sådan et skuffedarium :)

    SvarSlet
  16. Sikke et godt skridt.
    Sådan et skuffedarium burde alle eje :)

    SvarSlet
  17. Gud hvor ser det fantastisk lækkert og inspirerende ud!

    SvarSlet
  18. åhh... sikke et hemmerrige af dimser og dutter, jeg misunder dig virkelig, sikke fine dimser og fantastiske dutter, det er jo ret dibbedut hygge. nøj med projekter der er i de kasser, jeg har også fået sådanne kasser af min stedfar fra hans værksted, jeg mangler bare dimser og dutter at fylde den med.

    Kh sara

    SvarSlet
  19. Hej allesammen, tak for jeres kommentarer:)

    Der er vist andre end mig der er glade for en ordentlig gang oprydnig, dimser og dutter og lejlighedsvis orden i sagerne:)
    Og ja, det er et herligt skuffedarium, som jeg har arvet af min mands mormor. Jeg er vild med det lidt rå, metal-værksted-i-garagen-stil. Og er meget overrasket over, hvor meget det kan rumme.
    Stine:)

    SvarSlet
  20. Hvor er der mange skønne dimser og dutter på de fotos, der ser godt ud ;-)

    SvarSlet
  21. Godt stykke arbejde..... Var selv i gennem mit her i sommer. Det er helt fantastisk hvor glade lynlåsene og knapperne bliver når de kommer i kasse med resten af deres familie!
    Det skaber også overskud i hovedet, synes jeg!
    Maria

    SvarSlet
  22. sikke mange fede ting du har i de skuffer :)

    SvarSlet