onsdag den 21. september 2011

Sæson for brombær...


i syltetøjsglas,
men bestemt også i strikketøjskurven.
I denne uges nummer af Hendes Verden har jeg designet 5 forskellige trøjer ud for sammen grundopskrift.
Her kan du se hvordan en opskrift kan varieres og det håber jeg giver mod til selv at lege videre og designe sin helt egen trøje.
Jeg er vild med brombær, både som marmelade på en god, fed ost og hjemmebagte boller, mums....
Men jeg er også ret vild med de strikkede brombær, og den struktur de giver arbejdet.
Denne trøje har brombær-strik på forstykkerne. Ærmerne og ryggen er strikket i en bred rib og ærmerne er strikket ekstra langs, så den nederste del af ærmet kan bukkes op, som manchet. Afslutningsvis har jeg hæklet krebsemasker langs forkanter og hals. Garnet er en super lækker kavlitet fra Garnstudio, som hedder Lima (65% uld og 35% alpaca).

Håber at du får fornøjelse af opskrifterne, Stine:))


9 kommentarer:

  1. Helt sikkert en god grundmodel og brombærmønstret giver en god effekt :) God dag til dig...

    SvarSlet
  2. Hej Stine. Super flotte trøjer...mine favoriter er: den med kort ærme og den med striber...En dejlig dag til dig ;-)

    SvarSlet
  3. Den er super fin, og rigtig lækker farve.

    SvarSlet
  4. Tak for kommentarer.

    Og ekstra tak til Rav og Krat, du har købt bladet kan jeg se:)))

    Stine

    SvarSlet
  5. Jamen, jamen jeg bli'r da nødt til at købe bladet hvis du har noget i du har designet - det er ikke hver dag man skriver med en designer z;0))
    Glæder mig til at se hvad du har bedrevet og Hendes Verden får øget oplag :)
    Brmbærmønster og farve ser smukt ud.

    SvarSlet
  6. Hej Stine.
    Lækker trøje, desværre rækker mine strikke-gener ikke til trøjer.
    Til gengæld sidder jeg her i min sofa og har et par lækre stribede lange sokker på som jeg har vundet på din blog.
    De er tit i brug :-)

    Gog aften til dig.
    Mvh Maria

    SvarSlet
  7. Hvor er det en rigtig dejlig idé med oplæg og grundopskrift til videre "selv-bearbejdelse" :-)
    Og super sødt brombærmønster.

    SvarSlet
  8. Iøvrigt har jeg rigtig gode erfaringer med garnet LIMA. Det er rart at strikke med, dejlig blødt og varmt, og findes i smukke lidt støvede farver.
    Hej.

    SvarSlet